Élménypulzus

Élménypulzus

Októberi filmajánló

Nézzétek meg A néma forradalmat!

2018. október 15. - Konika

Itt az ősz, egyre több jó film kerül a mozikba, ráadásul könnyű elveszni a kínálatban. Megpróbálok segíteni: ezekből válogassatok!

 

A néma forradalom (8,5)

A miskolci Cinefesten láttam, nekem egyértelműen a kedvenc filmem volt, és ledöbbentem, hogy valaki azt mesélte, most látta az egyik budapesti moziban és összesen öten ültek be rá. Öten!!!!! Hogy lehet ez? Muszáj nekem is újra felhívni rá a figyelmet, mert a címe nem túl hívogató.

Már Miskolcon is azt éreztem, hogy nem kapott elég jó marketinget a film, én magam is kicsit úgy ültem be rá, hogy felkészültem egy unalmas, nem éppen érdekfeszítő mozira, aztán olyat láttam, ami zsigerekig hatolt, és megríkatott. Az a pár ismerősöm, aki eddig megnézte, mind nagyon erősen reagált a filmre:

  • haza kell mennem, most nem tudok társaságban lenni, nekem ezt emésztenem kell
  • még mindig remeg a gyomrom a film hatására
  • mindenképpen látnom kell még egyszer

Ahogy a korábbi kritikámban is írtam, nem tökéletes film, de közel jár hozzá, nagyon mélyen tudja érinteni a szívünket. Valahol furcsa, hogy egy német film kell ahhoz, hogy az 56-os eseményeket, a szocializmust, a kivándorlást mind újra átgondoljuk, és meghasadjon a szívünk a forradalmunkért, de a mellettünk kiálló kelet-német diákokért is. Tökéletes program az október 23-i hétvégére! (Főleg művészmozikban, de néhány Cinema Cityben is adják)

 

 

A bűnös (8)

Szintén Miskolcon láttam, ráadásul ez a film nyerte a fesztivál fődíját is, nálam ott a top 3-ban volt. Ezt is meg lehetett már nézni premier előtt néhány helyen, de ennél a filmnél is aggódom, hogy nincs meg a kellő reklám, a kellő visszhang, és ezért nem jut el sok nézőhöz.

A dán thriller elsőre nem tűnik izgalmasnak: a 112-es segélyhívóra érkező hívásokat fogadja egy rendőr, amikor az egyik hívásnál kiderül, hogy valódi vészhelyzet van, egy nőt elraboltak, és ő ott, a telefon túlsó végén próbálja megoldani az ügyet, próbál segíteni. Tényleg nincs más helyszín, csak a segélyhívó központ, minden eseményt kizárólag a hívásokon keresztül ismerünk meg. És ezzel együtt nagyon is érdekfeszítő a film!

Tessék megnézni!!!! Hivatalos bemutató október 25.

Meztelen Juliet (7,5)

Ha az előző két film túl komor-komoly neked, akkor válassz egy könnyed romantikus vígjátékot, de azt is a jobbak közül! A meztelen Juliet élvezhető, könnyed, lehet rajta nevetni, nem böfögős-káromkodós poénokkal akar megvenni, intelligens, sziporkázó.

Talán nem meglepő, hogy ezt is a Cinefesten láttam, itt írtam is róla. Kifejezetten sok helyen adják még a mozik.

 

Keresés (7,5)

Érdekes nyomozás, amelyet egy laptop képernyője előtt izgulhatunk végig: a tinédzser lány eltűnése után a keresésben aktívan részt vesz a lány apja, aki elsősorban a lány otthon felejtett laptopja segítségével igyekszik minél többet megtudni az eltűnés körülményeiről.

Mindeközben szembesülünk a ténnyel, hogy az életünket már a világhálón éljük, hogy a szüleink nem is ismernek minket valójában, és hogy igenis lehet borzasztóan izgalmas egy film, ami szinte 100%-ig egy monitor előtt játszódik. Erre tart a világ.

Izgalmas, megdöbbentő fordulattal a végén, érdemes belevágni, ha egy különleges thrillerre vágysz.

 

Csuklyások (7,5)

Tényleg ritkán van olyan, hogy a miskolci fesztivál filmjei közül ilyen sokat lehet látni néhány héttel később a mozikban is, de Spike Lee filmje is ide tartozik. Nekem furcsa kettős érzésem volt ezzel a filmmel kapcsolatban: több szempontból nagyon erős alkotás, nagyon komoly témát feszeget (rasszizmus), ugyanakkor sokszor mindez humoros formába lett öltve, ami már erősen ízlés kérdése, hogy kinek jön be és kinek nem.

Nekem többször nem, ugyanakkor még így is egész jó pontszámot adtam neki, így bátran lehet vele próbálkozni. Azért érdekesen hangzik a fekete rendőr története, aki beépül a ku-klux-klánba… Ha még szereted azt is, ha kicsit Tarantinosra veszik a rendezést, tuti bejön majd.

 

Csillag születik (6,5)

Ugyan az előző filmekhez képest jóval kevesebb pontszámra értékeltem, azért nem tagadom, hogy sokaknak nagyon is tetszhet ez a film. Lady Gaga első filmszerepe, amiben egy ismeretlen énekeslányt formál meg, akit egyik napról a másikra felfedez egy híres rocksztár, Bradly Cooper. Nekem kicsit csöpögős a film, ugyanakkor ha romantikára és jó zenékre vágysz, és a fent említett filmek közül egyik sem keltette fel az érdeklődésedet (na ne már!!!), akkor nézd meg ezt, sok helyen adják.

 

 

És én mit nézzek?

Jó szívvel csak azt ajánlhatom nektek, amit már én is láttam, és a fenti filmek mind olyanok voltak.

Látatlanban csak azt tudom elmondani, mire vagyok kíváncsi, mi az, amire még esetleg a hónap folyamán elmennék moziba: magyar filmek közül ilyen a Nyitva és a Remélem, legközelebb sikerül meghalnod, a külföldi filmek közül pedig az Egy kis szívesség – bár ez utóbbitól nagyon tartok.

Októberi mozizásra fel!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr7014297043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása