Élménypulzus

Élménypulzus

Kényelem a tetőfokon

HBO GO - próbaidőszak

2018. július 03. - Konika

Talán feltűnt, hogy az utóbbi időben kicsit megfogyatkoztak a filmes bejegyzéseim, ami több okra is visszavezethető. Egyrészt itt a nyár, többet vagyunk a szabadban, ilyenkor a mozikban is kicsit halott szezon van (nem a nyaralásra időzítik a legjobb filmek bemutatását), másrészt HBO GO előfizető lettem, ami talán valamivel jobban összpontosít a sorozatokra, mint a filmekre.

Ennek kapcsán gondoltam (abszolút semmilyen pr/reklám fogás nincs a dolog mögött), hogy írok egy rövidet az HBO netes szolgáltatásáról.

Szolgálólány meséje rajongó vagyok (ha vége lesz a második évadnak, majd írok is róla), és éppen ezért, nagyon csábított az HBO GO mindenhol fel-felbukkanó reklámja, hogy egy hónapig ingyen ki lehet próbálni, én pedig cserébe falhatom a kedvenc sorozatomat, akkor és ott, ahol éppen kedvem támad rá.

A regisztráció valóban nem vett sok időt igénybe, egyetlen dologra kell figyelni: a bankkártya-számunkat meg kell adni, ugyanis az ingyenességre vonatkozó 1 hónapot komolyan kell venni, ha letelik az egy hónap, az HBO automatikusan levonja a számládról a következő hónapra szóló összeget (amely így, hogy nem kábelszolgáltatónál, hanem közvetlenül az HBO felületén intézed, 1990 Ft). Természetesen, ha az ember tényleg csak egy hónapig akarja használni, akkor figyelnie kell a fordulónapra, és előtte lemondania a szolgáltatást, úgy nem vonják le az összeget.

Nálam letelt az egy hónap, és jelentem nem mondtam le, úgy éreztem, hogy ezért a pénzért tökéletesen megéri a szolgáltatás. Az egy hónapos próbaidőszakban nem voltam moziban, de még az egyéb kevésbé legális módszerekhez sem nyúltam az interneten, mivel az HBO GO tökéletesen kielégítette a filmek és a sorozatok iránti igényemet.

A kapcsolódó alkalmazást a mobiltelefonra pikk-pakk le lehet tölteni, a felület jól átlátható, könnyen kezelhető, a filmek között jól lehet keresgélni, akár imdb pontszám, akár műfaji besorolás vagy éppen nézettségi lista alapján. Ha nem akartam éppen filmet nézni, csak nézelődtem a kínálatban (pl. hazafelé a villamoson), akkor könnyű szerrel, egy kattintással betehettem a filmeket a megnézendők közé, és otthon már csak azt a listát nézegettem, amikbe az előre válogatott filmeket betettem.

Mobilon is el lehet a filmeket indítani (bár én filmrajongóként úgy érzem, hogy ilyen miniben még sorozatot sem szabad nézni, nekem veszít az élvezhetőségből), vagy akár laptopon, de a legjobb persze egy jó nagy tv-n keresztül. Ugyan okos tv-vel rendelkezem, de nem LG Smart-tal, amit az HBO alkalmazása egyből felismer, így ahhoz, hogy a filmeket nagyképernyőn élvezhessem, szükségem volt egy Chromecastra is, ami természetesen plusz költség (webáruháztól függően kb 15.000 forint), viszont ezt másra is használhatom, a laptop képét is egy kattintással kiküldhetem a tv-re, de bármilyen egyéb videós felületet is a webről. (tehát nem csak youtube-ról beszélünk).

Az internet minőségének vagy az HBO alkalmazásának hiányosságaiból fakadóan egyszer-kétszer előfordult, hogy adott filmet nem tudtam átküldeni a tv-re (kapcsolódási hibát jelzett), de szerencsére olyan gyakran nem fordult elő, hogy ebből nagyobb idegi kiakadást szenvedtem volna.

A filmek/sorozatok minőségével kapcsolatban néha kettős érzésem volt: volt, amikor tökéletes volt minden, volt, amikor a hang kicsit dobozszerűvé vált, és néha a képen azt érzékeltem, hogy a feketék nem elég egységesek és szépek (pedig a mi tv-nknek a legnagyobb előnye, hogy gyönyörűek a feketéi, nem pedig halványszürkébe átmenők). Ugyanakkor ezek a hiányosságok sem voltak feltűnőek, és csak egyszer-kétszer érzékeltem.

Az HBO GO alkalmazás legnagyobb előnye (már ha most például valaki a Netflix-szel szeretné összehasonlítani), hogy minden filmhez van legalább magyar felirat, de gyakran szinkron is. Tudom, tudom, sokak szerint elvárás, hogy a filmeket eredeti nyelven, felirat nélkül nézzük, de egyrészt nincs mindenki olyan magas szinten angoltudásban, hogy az apró poénokat és kétértelmű megjegyzéseket is megértse, másrészt én általában már este, egy fárasztó, munkával teli nap után ülök le sorozatot vagy filmet nézni, nincs kedvem gondolkodni a mondatok jelentésén, én a filmeket élvezni, átélni akarom.

Aztán persze, amikor hétvégén takarításhoz csak azért, hogy valami menjen a háttérben, elindítok a Szex és New York epizódjai közül párat, már van, hogy csak angolra állítom be, mert a megértése már semmilyen szinten nem jelenthet gondot, annyiszor láttam. :)

Apropó Szex és New York: állandóan megy a tv-ben is, mindig ismétlik. Na de ezzel az alkalmazással: azt a részt indítom el, amelyiket csak akarom, akkor, amikor akarom, angolul vagy magyarul, ahogy épp kedvem van hozzá, és mindehhez még nem kell letöltenem sem sehonnan, nem foglalja a helyet a számítógépen, nem kell órákig keresgélni: pár kattintás, és már nézhetem is. Mondhatni, az előfizetés után eltelt egy hónapban nem csak a moziból maradoztunk el, hanem komolyan fontolóra vettem a kábelszolgáltatás lemondását is, hiszen egyáltalán nem néztünk tv-t. Most is csak a foci vb miatt kapcsoljuk be. Még nem született meg a végleges döntés, de komoly dilemmába kerültünk, szükség van-e a különböző csatornákra, hiszen a legtöbb tartalom már valóban elérhető az interneten is, ha véletlenül valamit mégis meg akarnánk nézni – de mondom, az elmúlt egy hónapban nem hiányzott semelyik csatorna semelyik műsora.

Természetesen nagy moziba járók vagyunk, így erről nem az HBO GO fog minket leszoktatni: egyrészt, mert vannak filmek, amiket tényleg nagyvásznon kell látni, szinte bűn tv képernyőn nézni - a kép minőségétől függetlenül – másrészt pedig mert nem is biztos, hogy fél évet vagy annál is többet várnék majd egy olyan filmre, ami érdekel, és már adják a mozik.

Tehát összefoglalva szerintem az egy hónapos próbaidőszakot mindenképpen megéri, utána pedig könnyen eldöntheti az ember, hogy megvan a szolgáltatás nélkül, vagy éppen úgy látja, ki tudja használni az általa nyújtott előnyöket.

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr7314090419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása