Élménypulzus

Élménypulzus

Fekete filmélmény

Lord of Chaos – A sötétség gyermekei

2019. május 11. - Konika

Hétvégére kerestem egy filmet, és a Bosszúállók utolsó része helyett megakadt a szemem a norvég black metál híres-hírhedt zenekarának, a Mayhemnek a történetét feldolgozó filmen, a Lord of Chaoson. Én, aki szeretem a metál zenét, kifejezetten kíváncsi voltam, ugyanakkor kicsit féltem is az élménytől.

Sajnos úgy érzem, a félelmeim beigazolódtak. Mindig azt bizonygatom mindenkinek, hogy a metálosok a legjobb arcok, a legnormálisabb emberek, és a fiúk is talán a legudvariasabbak. Én ezt az állításomat igyekszem továbbra is fenntartani, és a filmben látott végleteket, borzalmakat leginkább nem a metál műfajának, hanem néhány borzasztóan depressziós, beteg elme őrületének látni. És őrültek minden zenei stílus kedvelői között vannak.

Nem vagyok finnyás, és pár dolgot egyébként is tudtam már a Mayhem történetéről, a film puszta horrorrá alakítása viszont engem teljesen kiábrándított belőlük, és nemcsak a zenéjükből, hanem a filmből is.

Pozitívumként értékelem mindenképpen, hogy nagyon jó színészeket találtak a feladatra, valamint örömmel konstatáltam a Budapesten forgatott jeleneteket is, ugyanakkor az egész film stílusa inkább egy közepesre sikeredett horrorra hasonlított, mint érdekes életrajzi /zenekartörténeti filmre.

Akinek nem mond semmit a norvég együttes neve, annak pár infó: a 80-as években alakult zenekart tekintik a norvég black metál megteremtőjének, akik komolyan is gondolták a sátánista és fekete, horrorszintű dalszövegeiket. Nem csak azért gyújtottak fel templomokat Norvégiában, mert azzal hírnévre tehetnek szert, hanem azért is, mert a legkomolyabban azt gondolták, hogy a társadalom ellensége a kereszténység. A templomgyújtogatás pedig csak az első megálló a még brutálisabb végkifejletnek.

Végig kényelmetlenül éreztem magam a székemen, és hiába próbáltam megszeretni a filmet, nem tudtam. Miért kap mégis 5,5 pontot, ahelyett hogy csak 3-4-et? Mert a maga kényelmetlen módján mégis állandóan itt motoszkál a fejemben, a hatása erős, és hosszan tartó. Néhány ismerősöm pedig hajlamos lenne akár 8 pontot is adni rá, tehát egyértelműen egy nagyon megosztó filmről beszélünk.

Csak azoknak ajánlom, akik minimálisan érdeklődnek a téma iránt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr3314820580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása