Élménypulzus

Élménypulzus

Vége? Ne már...

Három óriásplakát Ebbing határában - moziélmény

2018. február 15. - Konika

A február majdnem mindig arról szól, hogy felfedezzem az Oscar jelölt alkotásokat. Sokszor nagy csalódás kíséri a folyamatot, ám ebben az esetben ez semmiképpen sem mondható el. Végre úgy álltam fel a moziszékből, hogy elégedett voltam, és a film minden percét élveztem. Illetve fel sem akartam állni: a film egyetlen problémája a vége! Vagyis, hogy nem volt vége, nem volt lezárása, pedig egy ennyire gördülékeny, jó ritmusú, minden percében élvezhető filmet én még szívesen néztem volna további fél órán keresztül, hogy megkapjam a tökéletes végkifejletet. Tehát hiányérzetem maradt a végén, de ettől még imádtam a filmet és most azon töröm az agyam, hogy mikor nézzem újra...9 pont.

 

A történet röviden annyi, hogy egy vidéki asszony tinédzser lányát megölték, azonban hónapokkal később sem találják a gyilkost, és úgy érzi, a rendőrök nem tesznek meg mindent a nyomozás érdekében, ezért lép egy merészet: óriásplakátokat tesz ki az út mentén, amelyben erre a helyzetre hívja fel a figyelmet, és főleg a rendőrfőnököt teszi felelőssé.

Aki persze nem igaz, hogy nem tett meg mindent, de nyilván más problémája is van: például halálos beteg. Nagyon sokszor történt olyan a filmben, ami kizökkentett a kényelmes üldögélésből. Vagy azért, mert adagolt egy olyan apró plusz információt, ami az addigiakat egészen más színben tüntette fel, vagy azért, mert felkészültem arra, hogy mi fog történni, és erre csavartak egyet a storyn és tuti nem az lett, amire számítottam.

Történetvezetésben tehát nagyon erős rendezésről van szó, és szintén ki kell emelni a karaktereket, eszméletlenül jól kitaláltak, a színészek pedig tökéletesen formálják meg őket. Ugyan a film vége felé történik egy olyan végletes karakterfejlődés, ami súrolta a teljesen hihetetlen kategóriát, a színészi játékkal mégis olyan finoman érzékeltette a szereplő a változást, hogy hajlandó vagyok megbocsátani, és talán második nézésre már el is hiszem majd, hogy létezik ekkora pálfordulás.

Utóhatás: Még sok filmet nem láttam, de ez lesz az egyik film, aminek rendezésért és színészi játékért mindenképpen szurkolni fogok az Oscar díjátadón.

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr3113652280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkas Németh 2018.02.20. 09:53:57

Biztos, hogy én is megnézem! Köszi az ajánlást.

Gabor Zehetmayer 2018.03.02. 10:54:54

Nagyon jó volt, tetszett nekem is!
süti beállítások módosítása