Élménypulzus

Élménypulzus

Éles tárgyak – minisorozat

2018. szeptember 03. - Konika

Nagyon lelkesen vetettem bele magam az HBO új minisorozatába (összesen 8 epizód), az Éles tárgyakba, pont jól jött a nyár közepén, és több olyan előjel volt, ami bizakodásra adott okot:

  • Amy Adams a főszereplő, aki nekem nagy kedvencem;
  • A Holtodiglan írójának könyve alapján készült;
  • A film hangulata az előzetes alapján nagyon emlékeztetett a True Detective-re, így bíztam abban, hogy annak egy speciális, női változatát kapjuk majd.

De persze van történet is, ami szintén biztatóan hangzott:

Camille, a 30-as újságíró visszatér szülővárosába, Wind Gapbe (amerikai szemmel egy kis porfészek délen), hogy az ott történt brutális gyilkosságról, és annak nyomozásáról tudósítson. Időközben kiderül, hogy a főszereplő sem véletlenül költözött el innen, szörnyű titkok kerülnek felszínre a múltjából, és közben folyik a nyomozás a jelenlegi gyilkos után.

Véget ért a sorozat, de sajnos összességében csalódást okozott.

Már az első egy-két résznél is voltak fenntartásaim, ami mintha csak arról szólt volna, hogy mennyit bír inni a főszereplőnk – nő létére. Igen, egy darabig tátott szájjal bámultam, hogy nem esett még össze és halt meg valamilyen súlyos májkárosodásban, de amikor már két rész óta ezt néztem folyamatosan (ahogy Amy Adams mindenféle helyzetben vedel), nagyon megelégeltem.

Ezen túl a nyomozás és a krimi rész sem volt elég izgalmas. Nem tudom, ki hogy van vele, de legkésőbb szerintem a sorozat felénél mindenkinek leesik, hogy mi folyik itt egészen pontosan. (Spoilergyanú!) Nem csak arra gondolok, hogy kb. sejthető, ki lehetett a kisvárosban történt gyilkosságok elkövetője, hanem arra is, hogy a múltban történt rejtély is könnyen kitalálható, megoldható.

Ha pedig én kitalálom, és lényegében Camille is kitalálta az utolsó előtti részben, akkor innentől kezdve az utolsó, befejező rész teljesen érthetetlen. Mármint megmagyarázhatatlan. Hogy képes a házban maradni, és hogy képes már a legelső "segítő szándékot" nem elutasítani? Ott, abban a pillanatban Amy Adams karaktere, akiben sok mindent amúgy sem lehetett kedvelni, még butává és következetlenné is vált. (Próbáltam először azzal magyarázni, hogy így akarja csapdába csalni és leleplezni a régmúlt eseményeiért felelőst, de ebbéli reményem szertefoszlott, ahogy mindinkább azt láttuk, gőze sincs, hogy szabadulhatna szorongatott helyzetéből – vagyis nem keveredhetett bele önként, nem volt előzetes terve.)

A lezárást követő legutolsó fordulat szintén nem volt meglepő. Azt is ki lehetett találni.

Sajnos a fentiekből számomra az következik, hogy a forgatókönyv nem volt megfelelően felépítve. Könnyen ki lehetett találni a megfejtéseket, és különösebb izgalmat sem okozott a sorozat nézése.

Nagyon kár, mert minden más tekintetben, egyébként látszik a munka a sorozaton: jó zenék, szép, hangulatos képek, ügyes színészi játék. Valahol azt megértem, hogy Amy Adams miért akarhatta ezt a szerepet: most már őt is láthattuk elhanyagoltnak, csúnyának, lecsúszottnak, mégis küzdeni akarónak. Kár, hogy a végeredmény jóval gyengébb lett, mint amit a főszereplő karaktere alapján feltételezni véltem.

Pontszám: 5,5

Utóhatás: csak sajnáltam, hogy erre pazaroltuk az időt…

Várjuk helyette inkább a True Detective 3. évadát, íme a friss előzetes:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr5214208171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szakoka 2018.09.10. 15:32:44

Teljesen egyetértek a possztal! Nagy reményekkel néztem a pilotot, tetszett, A harmadik rész után elkaszáltam, mert nem igazán a nyomozás volt a központban :)

Gabor Zehetmayer 2018.09.17. 15:14:24

Az első rész ment le eddig, de nekem már ebben is sok a piálás. Oké, értem, h alkesz, de nem kell erre 10 percenként ráerősíteni, sőt, még azt is az arcomba tolják, amikor reggel bevásárol hozzá... Nézném tovább, de ha még a nyomozás sem indul be... hát, akkor félreteszem inkább. :(

Konika 2018.09.18. 10:33:55

@Gabor Zehetmayer: Ugyanezt éreztem az ivással kapcsolatban, így lehet, hogy a film további menetével is egyetértenénk...szerintem vannak jobb sorozatok, amire időt érdemes áldozni. :)
süti beállítások módosítása