Élménypulzus

Élménypulzus

Mit tudunk még megnézni az Oscarig?

Kihirdették az idei Oscar díjra jelölt filmeket

2019. január 24. - Konika

A teljes jelölti listát sok helyen elolvashatjátok, de engem ilyenkor inkább az szokott érdekelni, hogy legalább a főbb kategóriákban felbukkanó alkotásokat láthattuk-e már magyar mozikban, vagy van-e rá esély, hogy lássuk még a díjkiosztó előtt. Hiszen mégis csak jobb úgy tippelgetni, vagy szurkolni, ha a lehető legtöbb filmet láttuk, és ténylegesen van véleményünk azok minőségéről – még akkor is, ha az Oscar talán már rég nem arról szól, hogy melyik film volt a legjobb, legértékesebb az előző évben.

 

A legjobb film kategória jelöltjei:

Fekete párduc

Csuklyások

Bohém rapszódia

A kedvenc

Zöld könyv

Roma

Csillag születik

Az alelnök

 

A nyolc jelölt közül hármat még nem mutattak be a magyar mozik, de kedveznek a forgalmazók, és még időben elcsíphetjük azokat:

A kedvenc várható premierje: február 7.

A Zöld könyv várható premierje: február 21.

Az alelnök várható premierje: február 21.

 

A másik öt filmet már láthattuk, és láttam is, de egyiknek sem adnék teljesen jó szívvel Oscar díjat, így bízom benne, hogy a maradék három közül – elsősorban a Zöld könyv és A kedvenc esetében látok rá esélyt – lesz olyan, amelyikre szívesen voksolnék.

 

A legjobb animációs film kategória jelöltje:

Hihetetlen család 2.

Kutyák szigete

Mirai

Ralph lezúzza a netet

Pókember: Irány a Pókverzum

 

Mindegyiket bemutatták már a hazai mozik, igaz, ezek közül jómagam csak a Hihetetlen családot és a Kutyák szigetét láttam. Ez utóbbi nekem benne volt a 10 kedvenc filmem között a 2018-as válogatásban, így annak szurkolok majd. Nekem a Ralph első része nem jött be, a Pókemberre egyáltalán nem vagyok kíváncsi, viszont még szeretném bepótolni a díjátadóig a Mirait, mert arról viszont jókat hallottam.

 

Legjobb idegen nyelvű film kategória jelöltjei:

Kafarnaum (Libanon)

Hidegháború (Lengyelország)

Mű szerző nélkül (Németország)

Roma (amerikai-mexikói)

Bolti tolvajok (Japán)

 

Ezek közül eddig a Roma-t és a Bolti tolvajokat láttam, és teljes mértékben le vagyok nyűgözve Cuaron rendezői munkájától (rendezésre is jelölték a Roma-ért - azt szívesen oda is adom neki, azonban legjobb filmnek járó díjat szerintem nem érdemel). A Bolti tolvajokat nagyon szerettem a miskolci Cinefesten, de már a mozikban is vetítik, bátran ajánlom.

A Kafarnaum hazai bemutatója: február 7.

A Hidegháború bemutatója: február 14.

A Mű szerző nélkülnek egyelőre nem találtam bemutató időpontját, pedig nagyon ígéretes az előzetese:

 

Ezen kívül találunk még ismeretlen filmcímeket a legjobb adaptált forgatókönyv vagy a színészi díjak kategóriáiban, amelyek közül azért jó párra kíváncsi lennék az előzetes alapján (pl. Can You Ever Forgive Me) de ezekhez nem igazán találtam bemutató időpontot (kivétel talán a Két királynő, január 31.)

A jelölti listát böngészve két érdekes dologra hívnám még fel a figyelmet:

Legjobb operatőri díjra 5 filmből, hármat a legjobb idegen nyelvű film kategóriában (is) jelöltek (Roma, Hidegháború, Mű szerző nélkül), ami számomra meglepőnek tűnik.

A Roma című film viszont különösen érdekes: egyáltalán hogy lehetséges az hivatalosan, hogy egy filmet jelöljenek a legjobb film és a legjobb idegen nyelvű film kategóriában is? Számomra egyébként ez azt jelenti, hogy szavazáskor a rengeteg akadémia tag, (akik esetleg a filmet sem látták), meg lesznek győződve arról, hogy ez nyilván egy fantasztikus film, ha két helyen is jelölve van, de inkább az idegen nyelvű filmnél fognak rá voksolni. Vagyis jelenleg biztosra veszem, hogy azt a díjat bezsebeli a Roma – csak éppen kicsit előnytelen húzásnak tűnik a többi külföldi filmmel szemben, és mert én nem is találtam annyira kiemelkedőnek.

Mozizásra fel! Nekem még legalább 5-6 filmet meg kell néznem az Oscarig, miközben egyéb filmek is várnak a listámon, amiket rövid időn belül szeretnék látni, de nem kapcsolódnak az Oscarhoz (pl. A 64-es betegnapló, Az átkelés madarai, Instant család – elég vegyes felvágott egy lista, igaz?) :)

De mi másról is szólhatnak egyébként a január-február, mint a moziba járásról?

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr6114585102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása