Élménypulzus

Élménypulzus

Grammy - csak röviden

2018. február 02. - Konika

Sokat törtem a fejem azon, hogy egyáltalán szánjak-e rá pár mondatot, vagy nem éri meg azt a 10 percet sem a téma...

Aztán úgy döntöttem, csak leírom az ezzel kapcsolatos gondolataimat. Először is tudom, hogy ezekkel a díjátadókkal nem kell sokat foglalkozni: hiába nézem őrült módjára minden évben az Oscar gálát, ritkán értek egyet azzal, hogy melyik film nyer, de hát tudjuk, hogy ott sem feltétlenül az alapján szavaznak, hogy mit tartanak jónak. 

A Grammy számomra viszont ismeretlen övezet volt, akkora nagy zenerajongó sosem voltam, hogy a Grammyt megnéztem volna. Idén először szerettem volna nézni. Azt lestem, hogy hol közvetítik élőben, ha tv-n nem tudom nézni, akkor hol csíphetném el neten, de szerencsére még időben értesültem pár infóról, megkímélve magam egy felesleges éjszakázástól.

Az egész díjátadó számomra a Nothing More miatt lett érdekes: hosszú idő óta újra rajongok egy zenekarért teljes szívemből, akiket ráadásul egyedüliként 3 díjra is jelöltek rock kategóriában! Nagyon drukkoltam nekik, és nagyon készültem az éjszakára. Aztán megtudtam, hogy a Grammy számára a rock egy érdektelen, valószínűleg kevés nézőt vonzó stílussá vált, ugyanis egyáltalán nincs ezen kategóriából fellépő.

Mit fellépő nincs: ezen kategória díjainak átadását sem közvetítik. A nyerteseket már a gála előtt bejelentik.

Ezek után miért maradtam volna fenn?

Másnap mi volt az első, amit olvastam? Hogy szörnyen unalmas produkciók voltak a Grammy díjátadón. Lapos és semmitmondó fellépésekkel szórakoztatták a nézőket. Meg is érdemlik. Ha teret engednének néhány érdekesebb stílusnak, talán érdekes produkciókat is lehetne látni. De nem az érdekes a jó szó: a Nothing More-t élőben látni azért volt felejthetetlen, mert olyan őszinte, hatalmas energiákat sugároztak, hogy szemem-szám tátva maradt. Ha a Grammy szervezők valami tüzet szerettek volna vinni a díjátadóba, nem hagyják ki ezt a hatalmas potenciált. 

Hogy a rock halott lenne, és senkit nem érdekel??? Húúúú: tessék ellátogatni nyáron egy-egy rock fesztiválra, vagy olvasni a Nothing More FB oldalán a hozzászólásokat: hány embernek adnak ők erőt, hány ember érzi azt, hogy ez a banda a rock megmentője. Nagy szavak, nem is én akarom ezeket leírni, de ezeket lehet olvasni. A rock halott lenne???

Halott, minden bizonnyal...

Mert azt már meg sem akartam említeni, hogy a Grammy ítészek olyannyira így gondolják, hogy Leonard Cohennek adnak díjat rock kategóriában. (Nem, semmi bajom nincs vele személy szerint, de a kategorizálásával és a díjazásával már annál több.)

A Nothing More nem lépett fel, és nem kapott a 3 jelölésből egy díjat sem. Annyi baj legyen!!! Így járt már más is, pl. a Queen vagy a Led Zeppelin. Ők is példa arra, hogy ettől még lehet maradandót alkotni és akár a rock műfaját megújítani. A fiúk remélem ugyanolyan lelkesen dolgoznak tovább, ahogy eddig tették! 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr9813618278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása