Élménypulzus

Élménypulzus

Oscar utáni elmaradás

Még februárban szerzett további filmélmények

2018. április 16. - Konika

Még az Oscar előtti nagy filmfelhozatal alatt kimaradt a beszámolóimból három film. Ennek természetesen az is az oka, hogy egyiktől sem dobtam el magam, ugyanakkor mégis úgy érzem, hogy ezekről is kell mondanom röviden pár mondatot.

A legsötétebb óra

Churchill megformálásáért valóban megérdemelten kapott Oscar díjat Gary Oldman. Igaz, hogy nem is lehet felismerni, mondhatnánk, eltűnik a maszk és a smink mögött, mégis a tekintetével, a mimikájával át tudja adni a karaktert, olyan hihetően, amennyire csak lehetséges. Ezen túlmenően sajnos maga a film véleményem szerint felejthető, ha 2. világháború eleje és Anglia, akkor a Dunkirk-re szavazok.

Pontszám: 6,5

Mudbound

Ez a film nem a legjobb filmek között versenyzett, hanem a forgatókönyv és betétdal kategóriában, én mégis kíváncsi voltam rá, ezért megnéztem. A történet a 2. világháború után játszódik, a déli államok egyikében, ahol akkor még, tehát a 40-es évek második felében megdöbbentő, hogy milyen állapotok uralkodtak, mennyire erős volt a rasszizmus.

Én szerettem ezt a filmet, azzal együtt is, hogy néhol úgy éreztem, túlságosan hatni akar rám.

Egy apró szösszenet: kedvenc jelenetem, amikor a világháborúból visszatért fekete fiú, akit egyébként hősként kellene ünnepelni, beszól az őt kipécéző fehér öregembereknek: hogy hol voltak ők a háborúban és mit csináltak? Mikor ő és a százada, tele fekete fiúkkal harcoltak Hitler ellen, túlélték a háború borzalmait, az itthon maradók mit tettek?

De vajon túléli-e azt, hogy a háború után hazaért végre a családjához?

Pontszám: 7,5

A Pentagon titkai

Nagyon sokat vártam a filmtől. Talán Meryl Streep, talán Tom Hanks miatt, talán a témája miatt. Sajnos azt gondolom, hogy még én is, akit alapvetően érdekel az újságírás, szörnyen untam magam. Voltak persze feszült jelenetek, voltak nagyon is fontos kérdések a filmben, de mégis ott maradt a vásznon az egész, és nem jutott el hozzám.

A történet nagyon röviden annyi, hogy a vietnámi háborúról kiszivárgott titkos kormányzati dokumentumokat megjelentetheti-e egy újság, ha egyébként azzal akár törvénysértést követ el (az iratok titkossága miatt), vagy pedig ennél fontosabb szempont, hogy az embereket tájékoztassák az őket alapvetően érintő ügyekről…

Mit lehet erre mondani? A filmben ez hangzik el: „A sajtónak a népet kell szolgálnia, nem a kormányt.”

Pontszám: 7

Utóhatás: felidéztem egy egyébként sajtó témában jobban sikerült filmet (Spotlight)

A bejegyzés trackback címe:

https://elmenypulzus.blog.hu/api/trackback/id/tr1513827316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása